Help! Ik kan niet kiezen…

Ken je dat? Je bent net begonnen aan een studie, nieuwe hobby of andere baan en opeens zie je overal dingen die je ook wilt doen…. Je laat je afleiden. Je verliest je focus en besluit even van je huidige pad af te stappen… Zie jij direct 1001 mogelijkheden om dingen te combineren tot iets geweldigs? Of kun jij focus houden, kies je bewust voor één ding en parkeer je de rest voor later misschien…

Mijn man wordt af en toe helemaal gek van mij. Dat komt omdat ik moeite heb met focus houden en keuzes maken. Simpelweg omdat er zo ontzettend veel leuke of interessante dingen zijn om uit te kiezen. En zijn die dingen op zichzelf staand nog niet geweldig genoeg, dan is er vaak wel een combi met de kennis die ik al heb om het te gek te maken. Daarom dus wordt mijn man af en toe lichtelijk gefrustreerd dat ik alweer aan iets nieuws begin en het oude nog niet eens heb afgemaakt….

Als ik eens terug kijk op de 40 jaren die ik al op deze aardbol rondhuppel dan zie ik hierin wel een patroon. Als kind vond ik veel dingen leuk. Ik was ook snel weer verveeld. Logisch toch (voor mij  dan) dat je weer wat anders wilt als je de basis onder de knie hebt?! Gelukkig hadden we wel de regel thuis dat ik een seizoen of een jaar af maakte voordat ik iets anders mocht gaan doen. Ik ben heel blij met de keuzes die ik toen heb gemaakt, want mijn kindertijd was echt een verrijking op meerdere gebieden.

Van kleuter tot jong volwassene deed ik aan kleuterballet, muzikale vorming (heel veel instrumenten leren kennen), blokfluitles, jazz-ballet, paardrijden, korfbal, dwarsfluit spelen & aerobics-fitness. Sommige dingen in dezelfde periode wat er in mijn laatste middelbare schooljaren voor zorgde dat ik 5 dagen per week aan het sporten was. Gitaar leren spelen stond ook nog op mijn lijstje, maar dat heb ik tot nu toe nog niet gedaan. Misschien dat dat nog komt. 1 je bent nooit te de om te leren en 2 mijn jongens zijn allebei erg bezig met muziek (zingen, dansen, trommelen).

Als ik je dan even meeneem in mijn elementen, 353, dan valt het kwartje gelijk. De 3 is een optimistische stuiterbal, een springveer, het balletje in de flipperkast dat alle kanten op schiet, een ongeleid projectiel of een heerlijke enthousiaste jonge hond. Trouw, spontaan, energiek, eerlijk, geen kwaad in de zin, doen zonder nadenken, overal op af om te onderzoeken en te leren. De vrijheid om te groeien en ontwikkelen is echt een must net als het altijd in beweging kunnen zijn…

Nieuwsgierig naar jou elementen? En dan niet alleen naar die 3 getallen maar ook naar wat dat betekend voor jou? Vraag een 1 op 1 online consult aan of bestel een NSK Miniconsult per mail! Super leuk en handig om je eigen ‘handleiding’ bij de hand te hebben 😉

Kijk hier voor meer informatie over mijn aanbod Nine Star Ki https://yoursenseis.wordpress.com/nine-star-ki/

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.